loading...
نایس پاتوق
ali بازدید : 235 یکشنبه 02 اسفند 1394 نظرات (0)

علل کم رویی

کم رویی یک مشکل جزیی رفتاری است که بسیاری از افراد می توانند آن را خود به خود کنار بگذارند

 

کم رویی یک مشکل جزیی رفتاری است که بسیاری از افراد می توانند آن را خود به خود کنار بگذارند. اما اگر این مشکل فرد را کلافه کند و مشکلات عاطفی و جسمی برای او به وجود آورد، در این صورت دیگر نمی توان از کنار آن به راحتی گذشت و حتما باید به فکر چاره بود، چون در غیر این صورت ، فرد را به انزوا و افسردگی می کشاند.

 

آیا شما کم رو هستید؟ نسبت به روابط خود با دیگران مطمئن نیستید؟ آیا این احساس ناراحتی که در شما، سبب رفتار تشویش آمیز می شود مانع آن است که استعداد ذهنی و درونی خود را نشان بدهید؟افراد کم رو از همه کس می ترسند و از برخورد با دیگران حتی اگر خیلی مختصر و کوتاه هم باشد خجالت می کشند. احساسات منفی مانند افسردگی، اضطراب و احساس تنهایی از همراهان کم رویی هستند. آیا شما هم در برخورد با دیگران در خود فرو می روید؟

شخص کمرو کیست؟
کم رویی پدیده ای جهانی است. پایه ای ترین یافته ی تحقیقات، راجع به کم رویی رایج، کاملاً گسترده و جهانی است. روان شناسان در تعریف می گویند: «کسی کم رو است که فاقد جرات است» یا به عبارتی کسی که تحت تأثیر فلج روانی قرار گرفته است. تأثیر کم رویی در توجهات است در «فعالیت های بدنی» و در «فعالیت های فکری» و فعالیت های «احساسی».

علل کم رویی چیست؟
شخص کم رو یا خودش برای خودش ارزشی قایل نیست یا تصور می کند که دیگران برای او ارزشی قایل نیستند. هیچ کس دوست ندارد مورد تمسخر دیگران قرار بگیرد و ترس از این که چنین وضعی پیش بیاید شجاع ترین افراد را هم دچار کم رویی می کند. ولی باید گفت که افراد کم رو فاقد ارزش نمی باشند، چنین افرادی نه مضحک و مسخره هستند و نه دست و پا چلفتی و پخمه، فقط تصور می کنند که چنین هستند تا موقعی که این فکر غلط در مغز و نهادشان نقش بسته است و آن را از سر بیرون نکنند و اصلاح نشوند نخواهند توانست از این ضعف و زبونی نجات پیدا کنند.  


نکته: بنابراین فرد کم رو باید در درجه ی اول، دقیقاً خود را مورد آزمایش و بررسی قرار دهد و قضاوت های غلط و نادرستی را که منشاء ناراحتی اش می باشد پیدا و کشف کند.  


انجام چنین تحلیلی، همیشه ساده و آسان نیست. مطالبی که در زیر مطرح می شوند خواننده را در چنین بررسی و تجربه و تحلیلی کمک خواهد کرد. در این جا به خلاصه ای از عقاید و نظرات غلطی که عادی ترین علل کم رویی است اشاره می شود.

اولین علت کم رویی:
تحقیر نابه جای خود است. بعضی افراد خود را از لحاظ فکری ضعیف و حقیر می شمارند. آن چه را می نویسند و می گویند به نظرشان پوچ و بی ارزش می رسد. ترس از آشکار شدن حالت معمولی و متعادل خود و ترس از این که با رفتار و گفتار نامعقول خود مورد تمسخر و استهزای دیگران قرار گیرند. دهان آن ها را می بندد.

دومین علت کم رویی:
پخمگی خیالی است. بعضی افراد معتقدند که ظاهرشان فاقد ظرافت، رفتارشان ناشیانه، چلمن و ورودشان به جایی سبب کنجکاوی مسخره آمیز می شود. این فکر و خیال که مبتنی بر هیچ پایه ای نمی باشد بر طرز رفتار آنان تأثیر می کند و آن ها نمی دانند چه بکنند و کجا باید بنشینند. با این حال نباید عقیده ی غلط فرد کم رو را با بی اطلاعی واقعی از عادت همگانی اشتباه کرد. عادات و رسوم به وسیله ی خانواده، معلم، مطالعه، مشاهده، رفت و آمد در محافل و با نزاکت فرا گرفته می شود.

سومین علت کم رویی:
ترس بی دلیل از مسخره کردن دیگران است، بعضی از افراد کم رو، حتی جرات نمی کنند لطف و محبت خود را نسبت به افراد خانواده شان ابراز کنند. کلمات دوستی، تشکر و سپاس، رحم و شفقت و مهربانی که بر حسب موارد مختلف مطرح می شوند در گلوی آن ها خفه می شوند. این نوع افراد اجازه می دهند تحت فشار نوعی شرم و حیای پوچ و بی مورد فلج شوند و خون سردی ظاهری آن ها سبب ناراحتی دیگران شود، همان طوری که خودش هم سبب ناراحتی آنان می شود.


چهارمین علت کم رویی:

عدم اعتماد، بعد از شکست است. چنین افرادی تصور می کنند، تمام مردم دنیا از شکست او خبر دارند و او را خانه خراب تلقی می کنند. این فرد، تعادل ذهنی خود را از دست می دهد و از حضور در جمع نگران و ناراحت می شود. حتی جرات نمی کند دیگر با افرادی چون دوستان، هم کاران و... که احتمالاً به او توصیه هایی می کنند روبه رو شود.

پنجمین علت کم رویی:
مبالغه کردن در اهمیت یک عیب است. گاهی عیب واقعاً در کسی هست و همین عیب کم رویی اوست که این عیب برای او بیش ترین احساس بد را ایجاد می کند، بدون آن که صفات خوب خود را به خاطر آورد و به آن ها مباهات کند. اولین چاره درمان کم رویی؛ شناخت چگونگی ظاهر شدن کم رویی فرد است این که در چه مواقعی، در برخورد با چه کسانی دچار چه حالاتی می گردد. پس اولین شرط معالجه، روشن بینی شخص است. مثال زیر شما را کمک و راهنمایی می کند.  
دیگران تصور می کنند که افراد کم رو، فاقد قلب و روح می باشند در حالی که آن ها سرشار از محبّتند، ولی جرأت ابراز آن را ندارند.

 

راههای مبارزه با کمرویی

احساسات منفی مانند افسردگی، اضطراب و احساس تنهایی از همراهان کم رویی هستند

 

راههای مبارزه با کمرویی:
اگر كسى تصميم جدى داشته باشد،مى‏تواند با اين مشكل مقابله كند و خود را درمان نمايد و از حصار كم‏رويى رها شود و از توانمندى‏هايى كه دارد بهره ببرد. در فرهنگ ملى و دينى ما ايرانيان، مانند ساير ملل، آداب و رسومى وجود دارد كه اگر خوب رعايت شوند، فرايند اجتماعى شدن به آسانى تحقق پيدا مى‏كند. ازجمله اين آداب، سلام كردن و احوال پرسى از دوستان و خويشاوندان است ، طبق این مورد افراد کمرویی که شما می فرمایید می تونن به با توجه به نکات ذیل کمی از مشکلات ارتباطیشون رو کاهش بدن و اضطراب اجتماعی خودشون را پایین بیارن :
 
1- در دادن سلام پيش قدم باشند.
2- بعد از سلام با جملات مرسوم، احوال‏پرسى كنند و اجازه بدهند افراد دیگر اول از اونها جدا بشوند نه ایشان از اونها .
3-  كه در كارهاى اجتماعى ، در محيط خانه و ... در فعاليتهاي دسته جمعى شركت نموده و نقش فعالى رابپذيرند.


4- هنگام صحبت با ديگران يا در مقابل جمع به اعضاى بدن خود (دست، پا، نحوه صحبت و...) هيچ توجهى نكنند و توجه خود را بر مطلبى كه مى‏گوييد متمركز نمایند.
5- قبلاً مطلبى را كه مى‏خواهند در مقابل جمع بازگو كنيد چندين بار در مقابل آينه تكرار كرده ، فرض كنند در مقابل جمع هستند.
6- سعى كنند بر آنچه مى‏خواهيد بگويند تسلط كافى داشته باشند


7- اگر با شكست مواجه شديد، خود را نبازند و براى بار ديگر خود را آماده انجام آن كار نمایند.
8- قبل از اين كه در مقابل جمع قرار بگیرند به خود تلقين كنند كه «مى‏توانم در مقابل جمع صحبت كنم».
9- زمانی که حالت اضطراب در ایشان ایجاد می شود سعى كنند همه ماهيچه‏هاى بدنشان را آرام و شل كنند.

10- براى شكستن جو حاكم بر جمع و آرامش در صحبت كردن سعى كنند داستان‏هاى كوچك، طنز، لطيفه‏هاى شيرين و مناسب را كه افراد خبره در جلسات سخنرانى بيان مى‏كنند، در دفترچه‏اى يادداشت كنند و در شرايط مقتضى از آنها استفاده نمایند .

 

 

 

راهکارهای مقابله با خجالتی بودن - نیک صالحی

www.niksalehi.com/new/archives/200617.php
معاشرت, راهکارهای مقابله با خجالتی بودن, خجالتی بودن, انزوا و گوشه‌گیری, كم‌رویی, تـردید, دودلی،11 راهکارهای مقابله با خجالتی بودن،راهکارهای مقابله با خجالتی ...
۱۲ ساعت پیش - کم رویی یک مشکل جزیی رفتاری است که بسیاری از افراد می توانند آن را خود به خود کنار بگذارند. کم رویی یک مشکل جزیی رفتاری است که بسیاری ...
علاوه بر این، در اینجا به بعضى از راه کارهایى دیگر براى برطرف شدن این مشکل اشاره ... تمرین های ضروری برای سخنرانی و گویندگی : 8 - مبارزه با کمرویی و خجلت ( 9).

خجالت و شرم و راه مقابله با ان - روان شناسی.دلهره.خشم.افسردگی ...

robabnaz.persianblog.ir/tag/خجالت_و_شرم_و_راه_مقابله_با_ان
به یاد داشته باشید راه مقابله با خجالت این است که به چیزهای دیگری تمرکز ... جدّی و همتی بلند، به مبارزه با خجالت و کم‌رویی بپردازید؛ تصمیمی جدی بگیرید و با ...

راه های مقابله با کم رویی - روان شناسی.دلهره.خشم.افسردگی ...

robabnaz.persianblog.ir/tag/راه_های_مقابله_با_کم_رویی
راه های مقابله با کم رویی. از دفتر یادداشتی برای ریشه یابی ترسها یتان استفاده کنید : "کریستوفر مک کولوف " روان درمانگر و مولف اثر پیوسته در آرامش بسر برید و ...

تمریناتی برای مبارزه با کمرویی-پرشین پرشیا

www.persianpersia.com/health/hdetails.php?articleid=4423...70...
۲۸ آبان ۱۳۹۰ ه‍.ش. - تمریناتی برای مبارزه با کمرویی, ... راههای تقویت اسپرم در مردان و افزایش باروری. ○ 13 عامل اصلی افسردگی بعد از زایمان را بشناسید. ○ علل دردهای ...

کم رویی چیست و راههای مبارزه با کمرویی کدامند؟ | تی وی چت

chatmamali.ir/کم-رویی-چیست-و-راههای-مبارزه-با-کمرویی-2/
۱۱ ساعت پیش - کم رویی یک مشکل جزیی رفتاری است که بسیاری از افراد می توانند آن را خود به خود کنار بگذارند آیا شما کم رو هستید؟ نسبت به روابط خود با دیگران ...
برای مقابله با خجالتی بودن و کمرویی چند روش وجود دارد. یکی از آنها ... به هر دلیلی که کودک شما اکنون خجالتی است، بهتر است راه‌های کمک به او را پیدا کنید. خجالت از ...

مقابله با کمرویی

amir-kh1994.blogfa.com/
آنها با بازی، قدرت ابراز وجود می یابند و به تدریج ترس و کمرویی شان از بین می رود. .... به یاد داشته باشید راه مقابله با خجالت این است که به چیزهای دیگری تمرکز ...

۸ مهر ۱۳۹۰ ه‍.ش. - در این بحث به عادت‌ها و راه‌های مقابله با این مسأله خواهیم پرداخت. ... افکار خود را در اختیار بگیرید، اولین قدم مبارزه و غلبه بر کم‌ رویی، آگاهی و رفتن به ...

راههای مقابله با خجالت و کمرویی؟ - تیتریک

titre1.ir › سبک زندگی › جوان و خانواده
۳۰ شهریور ۱۳۹۳ ه‍.ش. - همه ما به دلایل مختلف و درجات متفاوتی حس خجالت را تجربه می کنیم؛ اگرچه دلیل آن اغلب بین افراد مشترک است و به یکی از موارد زیر ختم می شود:
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ ه‍.ش. - راههای مقابله کردن و درمان کمرویی و خجالتی بودن.(خجالتی بودن-ترس اجتماعی-کمرویی-اضطراب اجنماعی.) ... روشهای مقابله با خجالتی بودن و کمرویی.
راه و روش های مقابله با کمرویی طریقه برخورد با کودکان خجالتی رابطه کودکان خجالتی و چاقی علل انزوای اجتماعی کودکان کم رویی، ترس و خجالت کم رویی چیست؟
تعريف و راه‌هاي مقابله با ويروس‌هاي كامپيوتري · تعريفي از كار از ... چگونه با كم رويي و خجالتي بودن خودمان مقابله كنيم؟ ... چگونه مي توان با Spam مبارزه كرد؟ چگونه مي ...

کمرویی چیست؟ ( قسمت اول)

www.razavichess.com/news/detail.asp?id=1066
کمرویی چیست؟ ... بنابراین قبل از آنکه حتی بتوانیم درباره ی نحوه ی مقابله با آن فکر کنیم، می باید از ... کمرویی در میان دانش آموزان خردسال شایعتر از بزرگسالان است . ... اضطراب پدید آمده احساس ناامیدی می کنند که تنها راه را فرار و پنهان شدن می یابند.

مقابله با کمرویی نوجوان - دکتر کیهان نیا - مشاوره ازدواج

besooiekamal.com › محصولات › روانشناسی نوجوان
چگونه با نوجوان کمرو رفتار کنید. چکار کنید نوجوان شما کمرو نماند. عوامل تشدید کننده و موثر در کمرویی نوجوان. راه های مقابله با خجالتی بودن نوجوان. شیوه های رفع ...
راههای مبارزه با کمرویی: اگر كسى تصميم جدى داشته باشد،مى تواند با اين مشكل مقابله كند و خود را درمان نمايد و از حصار كم رويى رها شود و از توانمندى هايى كه دارد بهره ...
هــنگامی که کمرویی خـود را کـه مـستلزم پایـداری و گـذشـت زمـان اسـت پـشـت سـر گذاشـتید خواهید دید به چه اندازه زندگی شما دچار تحول میشود. در این زمان با ترس کمتری ...

روش های درمان کمرویی

www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=13536
۱۷ مهر ۱۳۸۴ ه‍.ش. - کمرویی و روش های درمان آن ( قسمت ششم ) در قسمت قبل به مطلب علل کمرویی پرداختیم . ... کمرویی با دارو برطرف نمی شود و اقدامات پزشکی و استفاده از داروهای آرام بخش و تقویت کننده ها (مولتی .... ريشه‌هاي ناسزاگويي و مبارزه با آن.

5 راه برای مبارزه با خجالتی بودن و کمرویی - مجله پزشکی مادر

www.ir-med.com/ads/.../2179-5-راه-برای-مبارزه-با-خجالتی-بودن-و-کمر...

داشتن یک تیپ شخصیتی خجالتی به طور کلی مشکلی به حساب نمی آید . این کاملا معمول است که خود را برای مواجه با اشخاص و موقعیت جدید گرم کنید! اما کمرویی ب...

استرس و راههای مقابله با آن. - سایت اختصاصی دکتر جعفر ...

www.dr-darabi.com/?p=1256
استرس چیست؟روشهای مقابله با استرس کدام است..رواندرمانی استرس . اثر استرس روی قلب ... یا ویژگی افراد کج خیال و بدبین. -راههای مقابله با کمرویی و خجالتی بودن.

راه مقابله با استرس چیست؟ - عصر ایران

www.asriran.com › عصرايران دو › ماشین
چگونگی برخورد شما با استرس به منشاء آن بستگی دارد: اگر علت آن مسئله ای .... می شود آدمهای كمرو و خجالتی رفته رفته از شرّ این عارضه ی رنج آور خلاصی پیدا كنند. ... از روشهای آسوده سازی اعصاب ( ریلكس كردن) استفاده كنید و راه های مقابله با تنش های ...
یکی از راه های مؤثر برای اجتماعی بار آوردن و مبارزه با کمرویی و خجالت کودکان این است که بزرگ ترها سؤالاتی مطرح کنند و کودکان را به اندیشه و سخن وا دارند. چه بهتر ...

راه و روش های مقابله با کمرویی - ایران مطلب

iranmatlab.ir/fa/news/43364/راه-و-روش-های-مقابله-با-کمرویی
کمرویی, کمرویی افراد, علت کمرویی, غلبه بر کمرویی, خجالتی بودن, اضطراب و ترس, نشانه ... احساساتی‌تـــرین مردمان دنیــا کدامند؟ ... راه و روش های مقابله با کمرویی ...
۷ آذر ۱۳۹۰ ه‍.ش. - راههای مقابله با اضطراب. برخی پزشکان روان درمانی را ترجیح می‌دهند اگر چه ضد اضطراب ها در مقابل بحران اضطراب مؤثرند ولی نمی‌توانند این مشکل را از ...

حمله پنيك panic attack چيست و راه مقابله با آن كدام است؟

vu.iaubc.ac.ir/law/index.php/consultation/226-panic-attack
حمله پنيك panic attack چيست و راه مقابله با آن كدام است؟ ... برخي موارد با خطر حملات برخي از حيوانات مثل سگ، گرگ، خرس و يا پلنگ و يا يك مار كشنده مواجه شده باشيد كه در صدد مبارزه با آن و يا فرار ... (بازدید ها 1439); كودكم كمرو و خجالتي است چكار كنم؟
کمرویی نوعی معلولیت اجتماعی است و اگر درمان نشود ممکن است به صورت بیماری در آید .کمرویی یک توجه غیر عادی و مضطربانه به خویشتن در یک موقعیت اجتماعی است ...

خشونت و پرخاشگری در کودکان و راه های مقابله با آن

vista.ir/article/.../خشونت-و-پرخاشگری-در-کودکان-و-راه-های-مقابله-با-آن
روان شناسانی که اعتقادات نظری متفاوتی دارند در مورد چگونگی تعریف پرخاشگری اساسا با هم توافق ندارند. موضوع اصلی این است که آیا باید پرخاشگری را براساس ...

رفتار درست والدين با كودك خجالتي - Bartarinha.IR | برترین ها

www.bartarinha.ir › بارداری و کودک یاری › کودک و خانواده
۱۰ اسفند ۱۳۹۰ ه‍.ش. - رفتار درست والدين با كودك خجالتي خجالت،کم رویی،كودك ... دارد، به هر دليلي كه كودك شما اكنون خجالتي است، بهتر است راه‌هاي كمك به او را پيدا كنيد.

درمان کمرویی و خجالت,Timidity treatment Shame timidity dominance,کمرویی,خجالت,راههای مقابله با کمرویی و خجالت ... گناهان کبیره کدامند و آثار مجازات گناهان در همین دنیاست ... کم رویی نشانهی ترس از شکست و دلیل بر وحشت از برخورد با اشخاص است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    سایت نایس پاتوق را چگونه میبینید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 480
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 101
  • آی پی دیروز : 88
  • بازدید امروز : 702
  • باردید دیروز : 657
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,359
  • بازدید ماه : 1,359
  • بازدید سال : 99,769
  • بازدید کلی : 454,127
  • کدهای اختصاصی